Verkkopalveluiden laaja uudistus säätiölle
Qmea toteutti Patmos Lähetyssäätiölle modernin digitaalisen kokonaisuuden, joka kattoI uuden ulkoasun, brand guiden, laajan verkkosivu-uudistuksen, verkkokaupan ja radion toiminnanohjausjärjestelmän. Projektin keskiössä olivat älykkäät ratkaisut, kuten dynaamiset lomakkeet, asiakashallinnan integraatiot, ja ainutlaatuinen lahjoitustyökalu, joka reagoi käyttäjän tarpeisiin.
Yhteistyö kattaa myös jatkuvat seuranta- ja päivityspalvelut, jonka perusteella sivustoa ja muuta toimintaa kehitetään edelleen haluttuun suuntaan.

Patmos Lähetyssäätiö on yhteiskristillinen, kirkkokunnista riippumaton lähetys- ja avustusjärjestö.
Verkkosivu-uudistus oleellisena osana koko verkkopreesensin totaalista muutosta
Uudistuksen tuloksena helppokäyttöinen, tehokas ja moderni sivusto
Lähtötilanne
Asiakkaan toiveena oli käytettävyydeltään, integroitavuudeltaan ja ulkoasultaan nykyaikainen verkkosivusto. Ydintoimintoina sivustolle haluttiin turvallinen ja helppo tapa lahjoittaa.
Patmos toivoi helppoa, nopeaa ja toimivaa tapaa päivittää sivuston sisältöä henkilökunnan tai sidosryhmien toimesta.

Projektin osa-alueet
Verkkosivukokonaisuus toteutettiin asiakkaan tarpeet huomioiden pitäen sisällään mm. seuraavat ominaisuudet:
- dynaamiset ja älykkäät lomakeratkaisut, jotka integroituvat CRM-järjestelmään ja muihin tarvittaviin järjestelmiin
- uutiskirjeautomaatiot
- verkkokaupan integraatio kirjanpitojärjestelmään (Procountor)
- lahjoitustyökalu toimintoineen räätälöitynä Patmoksen tarpeisiin.
Palvelu toteutettiin WordPress-alustan ja Woocommercen päälle. Sitä ajetaan Qmean luoman palvelinklusterin avulla, jossa päivitykset eivät aiheuta palvelukatkoja.
Lahjoitustyökalu mahdollistaa turvallisen lahjoittamisen:
-
-
- Se reagoi dynaamisesti käyttäjän navigointiin.
- Taustalla toimii maksujärjestelmän integrointi.
- Koodikieleksi toteutukselle valikoitui Svelte.
-
Lopputulos
Uusi verkkosivuratkaisu on ketterämpi ja nopeampi alustan kokonaisratkaisu sivuston ylläpitoon, tietoturvasta ja jatkuvuudesta tinkimättä. Se integroituu muihin järjestelmiin ja muokkaantuu muuttuviin tarpeisiin.
Uuden verkkosivuston hyödyt Patmokselle ja Patmoksen ystäville:
Uusi verkkosivusto tuo merkittäviä hyötyjä, kuten
- helppo sisällön päivitys: sivuston sisältöä voi päivittää vaivattomasti kuka tahansa, mikä takaa aina ajankohtaisen tiedon
- parannettu käytettävyys: toiminnot, kuten lomakkeiden täyttäminen ja lahjoittaminen, ovat nopeita ja käyttäjäystävällisiä
- saumaton käyttökokemus: selkeä ja yhtenäinen asiointikokemus eri päätelaitteilla – olipa kyseessä tietokone, tabletti tai älypuhelin.
Näiden uudistusten ansiosta sivusto palvelee kaikkia asiakkaita entistä paremmin, nopeammin ja helpommin.
"Tulokset puhuvat puolestaan."
Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön QMEA:n kanssa. Asiat ovat hoituneet sujuvasti, ystävällisesti ja nopeasti. Haasteellisissa ja yllättävissäkin tilanteissa QMEA:n porukkaan on aina saanut yhteyttä ja ongelmatilanteet on saatu nopeasti ratkaistua. Ennen kaikkea on ollut inspiroivaa yhdessä ideoida, sparrata ja kehittää Patmoksen nettisivuja. Tulokset puhuvat puolestaan. Sekä tavoittavuus, asiakastyytyväisyys että lahjoitukset netin kautta ovat lisääntyneet merkittävästi.
Pasi Turunen, toiminnanjohtaja, Patmos Lähetyssäätiö

Muut verkkopalvelut täydentävät kokonaisuutta
Jatkuva päivityspalvelu ja verkkosivuston jatkokehitystyöt analytiikan tuottaman datan perusteella ovat jatkaneet tiivistä yhteistyötämme. Niiden avulla sivusto pysyy turvallisena ja nykyaikaisena ja muokkaantuu muuttuviin tarpeisiin.
Myöhemmin toteutettu WordPress - Sales Force -integraatio nosti kokonaisuuden ja toimintojen tehokkuuden uudelle tasolle.
Olemme toteuttaneet asiakkaan kanssa myös laajan radion tuotannonohjausjärjestelmän ja markkinointi- ja koulutustöitä.
Kumppanuus luo lisäarvoa
Pitkäaikaisena verkkopalvelutoimittajana ymmärrämme asiakkaan tarpeet kokonaisvaltaisesti.
Jatkuvan yhteistyön avulla sivusto pysyy turvallisena ja tarjoaa erinomaisen käyttäjäkokemuksen selainten ja käyttöliittymävaateiden muuttuessa.

Jatkuvaa kehitystä palvelupäällikköpalvelun avulla
Palvelupäällikköpalvelumme avulla varmistetaan, että verkkosivusto kehittyy jatkuvasti asiakkaan tarpeisiin ja analytiikkadataan perustuen. Hyödynnämme DevOps-prosessia, jossa keskiössä ovat Kanban-menetelmät backlogin hallintaan ja kehitystehtävien priorisointiin.
Yhdessä asiakkaan kanssa päivitämme ja optimoimme sivustoa säännöllisesti. Tämä lähestymistapa mahdollistaa ketterän, nopean ja asiakaslähtöisen kehityksen.
Pitkäaikaisena kumppanina ymmärrämme asiakkaan tarpeita todella hyvin.
Tutustu muihin projekteihin
Mailapeliseuran brändi-uudistus
Toteutimme kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka korostaa laatua, ajattomuutta ja monipuolista lajitarjontaa.Smash on Suomen suurin mailapeliseura. Se tarjoaa eri lajien korkealaatuista valmennusta, kursseja, tapahtumia sekä kilpailutoimintaa Helsingissä, Espoossa...
Keskon kampanjapeli
Kampanjapeli toi iloa yli puolelle miljoonalle pelaajalle ja jätti pysyvän muistijäljen. High score -listan ja sosiaalisen median jakotoimintojen ansiosta peli saavutti viraalin suosion ja sitoutti käyttäjiä pitkään.Qmea toteutti Kesko Oyj:lle kaksi kampanjaa –...
Radion tuotannonohjausjärjestelmä
Toteutimme toiminnanohjauksen custom-ratkaisun radio-ohjelmien ja -sarjojen hallintaan sekä työntekijöiden arkea helpottamaan.Radio Patmos on laajalti Suomen radiotaajuuksilla sekä verkossa kuuluva kristillinen radiokanava, joka tuottaa suuren määrän laadukkaita...