Mailapeliseuran brändi-uudistus
Toteutimme kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, joka korostaa laatua, ajattomuutta ja monipuolista lajitarjontaa.

Smash on Suomen suurin mailapeliseura. Se tarjoaa eri lajien korkealaatuista valmennusta, kursseja, tapahtumia sekä kilpailutoimintaa Helsingissä, Espoossa ja Kotkassa, edistäen kaikenikäisten ja -tasoisten harrastajien ja kilpapelaajien mahdollisuuksia kehittyä.
Matka kohti yhtenäisempää ja vahvempaa brändiä
Uudistimme Smashin brändin tukemaan sen kasvustrategiaa. Verkkosivusuunnittelu, sisäilmeen päivitys, seuravaatteiden modernisointi ja maskotin suunnittelu toivat uuden ilmeen ja energian seuralle.
Lähtötilanne

Seuran strategiaan kuului kokonaisvaltainen brändiuudistus. Brändin haluttiin korostavan laatua, ajattomuutta ja palveluita kaikille ikään katsomatta. Brändissä haluttiin säilyttää tuttu punainen ja sininen, mutta uuteen strategiaan sopivalla tavalla.
Asiakas tarvitsi myös uusien verkkosivujen ja varausjärjestelmän ilmeen suunnittelun brändikirjan pohjalta, jotta viestintä olisi yhtenäistä ja houkuttelevaa. Myös ilmeen jalkauttamiselle konkreettisiin kohteisiin, kuten seuravaatteisiin ja hallin sisäilmeeseen oli suuri tarve.
Hakukoneoptimointi, maksullisen mainonnan ja ja sosiaalisen median näkyvyyden kehittäminen olivat keskeisiä osia, joissa asiakas tarvitsi tukea.
Lopputulos

Lopputuloksena syntyi nuorekas ja ajaton brändi, joka heijastaa seuran arvoja ja tavoitteita. Uudistettu ilme jalkautettiin kattavasti eri osa-alueille, kuten verkkosivuille, varausjärjestelmään, seuravaatteisiin ja Smash Centerin sisäilmeeseen. Lisäksi suunnittelimme seuralle uuden maskotin, joka tuo persoonallisuutta ja iloa junioritoiminnan viestintään.
Markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin puolella seura sai hyvän startin näkyvyyden parantamiseen sekä markkinoinnin ja viestinnän toteuttamiseen.
Olen todella tyytyväinen tulokseen ja brändi-ilmeen kanssa jatkamme vielä hallin sisätiloissa kesällä 2025 muutamilla lisäjutuilla
Tapio Totro, CEO, Smash ry
Näitä palveluita toimitimme ja toimitamme
Brändi-uudistus
Brändi rakennettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Tuotoksena syntyi brändi-kirja (brandbook) ja brändi-ilme implementoitiin eri osa-alueille, kuten verkkosivuille, seuravaatteisiin, sisäilmeeseen ja markkinointimateriaaleihin.
Verkkosivujen ja varaimen uudistus
Suunnittelimme verkkosivujen käyttäjäkokemuksen ja ulkoasun yhteistyössä teknisen toteuttajan kanssa. Lisäksi loimme varausjärjestelmälle ulkoasusuunnitelman.
Digitaalinen markkinointi
Toteutimme suunnitelman verkkosivujen sisältöjen hakukoneoptimoinnille, päivitimme markkinoinnin ekosysteemiä ja konversioseurantaa. Suunnittelimme hakukampanjoita Google Adsiin.
Lisäksi järjestimme koulutuksia, jotka antavat seuran tiimille valmiudet hallita viestintää itsenäisesti


Brändiuudistuksen vaikutukset
Tyytyväiset nykyiset seurajäsenet:
Brändiuudistus sai erinomaisen vastaanoton koko seurassa, ja palaute oli positiivista niin seurajohdolta kuin jäseniltäkin.
Lisää uusia seurajäseniä:
Uudistus on tuonutseuraan merkittävän määrän uusia jäseniä, mikä vahvistaa entisestään työn onnistumista ja sen vaikutusta seuran vetovoimaan.
Brändi-kirja suunnannäyttäjänä:
Brändikirjan onnistumisesta kertoo se, että brändi säilyy yhdenmukaisena kaikissa vaikutuspisteissään.
Brändin mukaisilla mediasisällöillä, kohdennetulla digimarkkinoinnilla ja hakukoneoptimoinnilla näkyviä tuloksia.
Tutustu muihin projekteihin
Keskon kampanjapeli
Kampanjapeli toi iloa yli puolelle miljoonalle pelaajalle ja jätti pysyvän muistijäljen. High score -listan ja sosiaalisen median jakotoimintojen ansiosta peli saavutti viraalin suosion ja sitoutti käyttäjiä pitkään.Qmea toteutti Kesko Oyj:lle kaksi kampanjaa –...
Radion tuotannonohjausjärjestelmä
Toteutimme toiminnanohjauksen custom-ratkaisun radio-ohjelmien ja -sarjojen hallintaan sekä työntekijöiden arkea helpottamaan.Radio Patmos on laajalti Suomen radiotaajuuksilla sekä verkossa kuuluva kristillinen radiokanava, joka tuottaa suuren määrän laadukkaita...
Jatkuvan soiton mediasivusto podcasteille ja videoille
Toteutimme asiakkaalle media-alustan, jossa soitto jatkuu keskeytyksettä verkkosivujen eri sisältöjä ja alisivuja selatessa. Tavoitteeksi asetettiin sekä podcasteja että videoita toistava mediasivusto toimii näyteikkunana yhdistyksen eri medioille. Tavoite...