Keskon kampanjapeli

Kampanjapeli toi iloa yli puolelle miljoonalle pelaajalle

Qmea toteutti Kesko Oyj:lle kaksi kampanjaa, joihin ideoimme K-Man hahmon Plussasta tutulla, mutta kuitenkin modernilla konseptilla. Kampanjat toteutettiin HTML5-pelinä avaimet käteen -periaatteella sisältäen pelisivuston, taustajärjestelmän, grafiikat, musiikin ja hosting-ratkaisun. Peli toteutettiin Qmean itse kehittämän pelialustan päälle Javascriptillä 2d-tekniikalla. Taustajärjestelmä tallensi pelaajien pelitulokset ja pelaajilta pyydetyt sähköpostiosoitteet. Hosting-ratkaisumme takasi, että peli oli varmasti ja turvallisesti saatavilla kampanja-ajan korkeallakin käyttäjäkuormalla.

Pelaa

Pelillistäminen markkinoinnin tukena

Parhaimmillaan yksinkertainenkin peli jättää pysyvän muistijäljen. Saimme K-Man pelistä paljon hyvää palautetta; jotkut innostuivat pelaamaan peliä pitkään tavoitellen pääsyä high score-listalle. Pelitulosten tallennus, high score -listaus ja sosiaalisen median integraatio jakotoimintoineen auttoi luomaan pelistä viraalin ilmiön.