Somemarkkinointi

Somen voima: Tunnettuutta, liikennettä, liidejä ja myyntiä

Hyvin suunniteltu ja tehty somemarkkinointi voi: lisätä brändin näkyvyyttä, vahvistaa yrityksen tunnettuutta, kasvattaa asiakaskuntaa, parantaa vuorovaikutusta kohdeyleisön kanssa ja luoda mahdollisuuksia myynnille.

Siellä missä asiakaskin

Somemarkkinoinnin juju on siinä, että tavoitetaan potentiaaliset asiakkaat siellä, missä he viettävät aikaa ja kuluttavat sosiaalista mediaa. Eri kohderyhmät voivat löytyä eri alustoilta. Kartoittamalla potentiaalia yleisökohdistuksia ja testaamalla selviää, mitkä kanavat toimivat yrityksesi kohdalla parhaiten. 

Facebook ja Instagram ovat tavallisia kanavia niin B2B- kuin B2C-markkinoinnissa. LinkedIn puolestaan on profiloitunut B2B-markkinointiin, kun taas nuorempi yleisö voidaan tavoittaa tehokkaammin TikTokista. Muissakin kanavissa, kuten X, voidaan toki mainontaa tehdä.

Näkyvyyttä rahalla ja orgaanisesti

Maksettua mainontaa voidaan tehdä eri kampanjatavoitteilla ja eri kampanjatyyppeinä. Eri asiakkuuden ja markkinointisuppilon vaiheessa voivat toimia erilaiset sisällöt ja kampanjat. Kohdistusvaihtoehdoista löytyy monenlaista aina uudelleenmarkkinointiyleisöistä tekoälyä hyödyntäviin yleisöihin. 

Vaikka varsinaista mediabudjettia ei olisi käytössä lainkaan, voidaan somea hyödyntää monin tavoin myös orgaanisesti. Kuva- ja videojulkaisujen tai mainosten lisäksi tapahtumat, live streamit, kyselyt (poll), tai vaikkapa uutiskirjeen sekä artikkelien julkaisu profiilissa voivat olla hyödyllisiä aktivoimaan yleisöäsi somessa. Säännöllinen julkaisutoiminta auttaa myös kasvattamaan sivusi seuraajamääriä.

Kysy lisää, me autamme

Autamme sinua somemarkkinoinnissa kokonaisvaltaisesti tai siellä, missä apua kaipaat. Suunnittelemme ja toteutamme orgaanisia sisältöjä ja teemme maksettua mainontaa eri sosiaalisen median kanavissa.

Hanna Sinkko, Digital Marketing Manager

Kysy lisää